روز همبستگي جهاني زن ( هشتم مارچ ) به همه زنان شجاع وستمديده افغان مبارکباد !
هدايت حبيب   هدايت حبيب

خواهران و مادران عزيز !

 

بدون ترديد فلسفه بوجود آمدن چنين روزي مبارزه دربرابر ستم و بيداد طبقاتي ، اجتماعي و فاميلي اي بوده که بالاي زنان وجود دارد . در بسا از اقصاي جهان زنان توانسته اند به پاره ء از احقاق حقوق حقه اي خود دست يابند ، ولي سوگمندانه در کشورما آن پديده هاي شوم ، گلوي زنان را هرچه قويتر مي فشارد و آنها را به خودکشي ، خودسوزي ، جدايي از فرزندان و فروش آنها ، مبادله شدن در برابر يک حيوان ، تلافي شدن دربرابر جنايات مردان بنام " بد " و صدها ذلت و بدبختي ديگر ناگزير مينمايد .

در کشورهائيکه زنان در اثر جدوجهد خود تااندازه اي به حق رسيده اند ، در نتيجه نه تنها اينکه همانقدر از اجحاف بالاي زنان و ساير مظلومان جامعه کاسته شده بل چند برابر آن جامعه درهمه عرصه ها تکامل کرده و سبب رفاهيت همه اعضاي جامعه شده است .

در کشور ما نيز بايد مردان زورگو بدانند که رهايي زنان از ستم باعث تنور فاميل ، تنور جامعه ، ترقي و پيشرفت کشور و تأمين رفاهيت براي همه افراد مملکت ميگردد.

زيرا زنان نصف نفوس جامعه ، همبازوي مردان ، مربيان شايسته و مادران مهربان اند.

به شهادت تاريخ زنان کشور ما در بدست آوردن همه مفاخر تاريخي با مردان شريک بوده اند.

حالا نيز ميتوانند در بدست آوردن حق تعيين سرنوشت خود بيشتر از پيش بسيج گردند و پنجهء ستمگر را در سطح فاميل و جامعه خورد نمايند و نگذارند که درآينده فرزندان شان چنين زهر کشنده را سر بکشند.

 يکبار ديگر روز همبستگي جهاني را به زنان کشور مبارکباد ميگويم و در مبارزات عادلانه شان توفيق و پيروزي ميخواهم .


March 5th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي